Najłatwiejsza gra z kartami obrazkowymi

0
904

Każdy nauczyciel języka angielskiego jest wyposażony w zestaw kart obrazkowych. Czy są one zakupione, wykonane przez dzieciaki, przygotowane samodzielnie w domu lub dołączone do podręcznika, możesz je wykorzystać na niezliczoną ilość sposobów.

Moim dzisiejszym pomysłem jest ćwiczenie pozwalające na rozwinięcie umiejętności komunikacyjnych i gramatyki z maluchami.

Tak, gramatyki! Chociaż z dziećmi to raczej utrwalanie struktur gramatycznych poprzez mnóstwo powtórzeń. Ale nadal tego rodzaju zadania są idealne dla uczniów klas młodszych i zerówki.

Będziesz potrzebował zestawu kart obrazkowych, najlepiej sprawdzi się od 6 do 12, bo uczniowie muszą być w stanie zapamiętać nazwy ich wszystkich. Może na początek dobrze by było posegregować je tak, żeby miały ze sobą coś wspólnego, np. jedzenie/czynności/ubrania/itd.

Następnie zastanów się jaką strukturę gramatyczną chcesz poćwiczyć z dziećmi. Na moich zajęciach najczęściej używamy konstrukcji ‘Is it a…?’ wraz z pełnymi odpowiedziami ‘Yes, it is’ / ‘No, it isn’t.’

Jak zagrać?
  1. Zacznij od pokazania całego zestawu kart i przypomnienia ich nazw
  2. Zrób ściągawkę na tablicy – zapisz strukturę, której mają używać uczniowie
  3. Zacznij grę od siebie – wybierz jedną kartę ze wszystkich dostępnych i czekaj na pytania uczniów
  4. Jeśli jesteś kobietą to zacznij od wybrania do odpowiedzi chłopca. Pamiętaj o zasadzie wybierania na zmianę, raz chłopak raz dziewczyna.
  5. Jeśli ktoś zapyta o niepoprawną rzecz odpowiadasz ‘No, it isn’t’ i wybierasz kolejną osobę.
  6. Gdy ktoś odgadnie kartę, którą wybrałeś zamieniasz się z tą osobą.
  7. Pamiętaj, żeby od razu ustalić, ile osób będzie brało udział w grze, co za tym idzie, ile będzie trwała. Powiedz, np. ‘Teraz Maya, a po niej będą jeszcze dwie osoby’. To niezwykle ważne, żeby zasady były ustalone zrozumiałym dla uczniów językiem na samym początku gry. Przyczynia się to do przyjaznej atmosfery w klasie i wspomaga chęć zabawy.
  8. Usiądź wygodnie, zrelaksuj się i obserwuj jak twoje dzieciaki grają używając jedynie języka angielskiego!
Czemu ta gra jest tak rewelacyjna zarówno dla ciebie jak i twoich uczniów?

Dzięki tej grze tworzysz prawdziwą potrzebę komunikacji w języku obcym. Jasne, że zasób słownictwa, którego dzieci używają jest ubogi, ale to dobry początek. Możesz podkręcić trochę poziom gry wprowadzając bardziej skomplikowane struktury czy przymiotniki.

Co więcej, gra pozwala być uczniom w centrum, to oni są odpowiedzialni za przebieg gry. Automatycznie nauczyciel nie jest prowadzącym, a jedynie obserwatorem.

Gra może być krótka, więc jest doskonałym wypełniaczem, jeśli zostało ci trochę czasu do końca zajęć.

Ponadto, to zadanie pozwala ci zdobyć odrobinę wolnego czasu akurat na przygotowanie się do kolejnej aktywności, podłączenia potrzebnego urządzenia albo po prostu na łyk jeszcze ciepłej kawy 😊

Spróbuj raz, a przekonasz się, że ta gra zagości u ciebie na stałe.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Dodaj komentarz!
Imię/ pseudonim