Ubrania – kreatywne zadanie pisemne

0
228

Czy znasz lepszy sposób na nauczenie i przećwiczenie nowego słownictwa niż zaangażowanie uczniów w stworzenie czegoś kreatywnego?

Jak to mądrze ujął Benjamin Franklin

Mówisz mi, a ja zapominam; uczysz a zapamiętuję; angażujesz mnie, a ja się uczę.

Tym razem podrzucam pomysł na zadanie pisemne z 8 latkami, który realizowałam w klasie. Przy użyciu wycinanek z naszego podręcznika Oxford Explorers 2, OUP stworzyliśmy krótki opis postaci, a w szczególności ubioru.

Materiały do pobrania ze strony OUP

Jednak do podobnego zadania możesz wykorzystać ubrania do druku, które z łatwością znajdziesz w sieci lub zebrane na mojej tablicy na pinterest.

Zawsze zaczynam od przykładu.

Szybciutko przyczepiłam kilka wyciętych części garderoby do tablicy dodając do nich kolory i paski wraz z kropkami. A następnie dorysowałam dymki, w których postaci opisują swój ubiór.

To zadanie pisemne jest proste, a zarazem pozwala na odrobinę kreatywności w działaniu. Co więcej, dzieciaki mają szansę doskonalić swoje umiejętności motoryczne na zajęciach angielskiego.

Więc nie czekaj ani chwili dłużej i bierz się za szykowanie kart pracy dla swoich uczniów.
Jako podsumowanie tego zadania, możecie stworzyć własny magazyn modowy zawierający wszystkie ludziki opisane przez uczniów. Jest to świetna sprawa, bo tego rodzaju broszurka pozwoli dzieciakom swobodnie powracać do tego tematu i może przyczynić się do lepszego zapamiętania słownictwa z danego działu.

A jakby tak utrudnić to zadanie…?

Założę się, że twoi trzecioklasiści marzą o możliwości pochwalenia się swoją wiedzą spoza twoich zajęć. I jak najbardziej trzeba im to umożliwić! Możesz skorzystać z pomysłu zadania pisemnego – opisu postaci, ale trzeba będzie je nieco zmodyfikować.

Zamiast korzystać z gotowych wycinanek pozwól im narysować swoje postacie. Zazwyczaj zachęcam, żeby poszaleli z wymyślaniem. Kosmita z głową psa? Dla mnie bomba! Im śmieszniejsze, tym lepsze 😊

Dzieciaki nie za bardzo chcą rysować?

Pozwól im powycinać z różnych magazynów części ciała i połączcie je w jednego stworka.

Kiedy już pierwsze pomysły na wygląd ludka są w głowie, zabieramy się za projektowanie strojów. Mając do dyspozycji różne gazety możemy stworzyć niepowtarzalne kreacje, których nie powstydziliby się najlepsi włoscy projektanci. 🤩

Kolejnym wartym uwagi pomysłem jest zaopatrzenie się na tę lekcję w słowniki obrazkowe. Szczerze przyznaje, że nie jestem specem od modowych nowinek i słownictwa z nimi związanego. I zamiast to ukrywać wykorzystuję tę okazję, żeby dać uczniom możliwość do samodzielnego wertowania słownika i eksploracje nowych zagadnień tematycznych. Jest szansa, że jak sami sprawdzą to zapamiętają te słówka 😉

Jeśli chcesz możesz znów stworzyć swój przykład na tablicy, żeby dzieciaki wiedziały jaki ma być efekt końcowy.

Im starsi uczniowie, tym ich zasób słownictwa będzie bogatszy, także zdecydowanie zachęcaj ich, żeby się ‘popisały’ tym, co znają.

Wcale nie muszą się ograniczać do pisania o częściach garderoby i kolorach. Mogą spróbować przedstawić swoją postać używając prostych konstrukcji gramatycznych, które dla przypomnienia możesz wyszczególnić na tablicy [He/She is… He/She can… He/She has got…]. Wystarczy wymyślić jej imię, charakterystyczne rzeczy, które potrafi i lubi lub po prostu skupić się na opisie części ciała wraz z ich ilością. To tylko przykłady, ale dzieciaki może wpadną na inne ciekawe pomysły. Kilka z prac moich podopiecznych znajdziesz poniżej. Wkrótce uzupełnię fotorelację 😊

Praca wykonana przez dziewczynkę z trzeciej klasy – koci piłkarz 🙂

 Czy masz podobne doświadczenia, jeśli chodzi o temat ubrań na zajęciach angielskiego? Śmiało, pisz w komentarzu swoje ulubione sposoby na tę tematykę. Jestem mega ciekawa jak to u Ciebie wygląda!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj