Zabawy świąteczne 2

0
399
Reading Time: 5 minutes

Jeśli spodobał ci się mój zeszłoroczny wpis o zabawach świątecznych z pierwszakami, to ten artykuł będzie doskonałym uzupełnieniem banku gier z licznymi grupami dzieci. Szykuj się na świąteczny ubaw i podekscytowane dzieciaki! 🙂

Pierwsza gra – Głuchy telefon – wersja mikołajowa 🎅🏻

Znasz zabawę w głuchy telefon? Dzieciaki siedzą w kole i szepczą do siebie hasło składające się z pojedynczego słowa lub całego zdania. Dziecko, które zaczyna podaje hasło osobie po swojej prawej lub lewej stronie. Ostatni uczestnik, który usłyszy hasło musi je powtórzyć na głos i okaże się czy nikt nie przekręcił/pomylił/zapomniał hasła. Gra jest bardzo prosta i nie wymaga wcześniejszych przygotowań.
Jak już przypomniałam zamysł gry i każdy już ją zna, przejdźmy do mojej świątecznej wersji 🎅🏻

Czego potrzebujesz?

  • dwa duże czerwone worki lub pudła, do których dzieciaki będą wkładały zabawki lub karty obrazkowe z zabawkami
  • karty obrazkowe z zabawkami lub prawdziwe zabawki
  • hasła, które będziesz podawać uczniom

Przebieg gry

  1. Podziel klasę na dwie grupki
    Wskazując na ucznia powiedz ‚jedynka’ lub ‚dwójka’. Kiedy każdy z uczniów otrzymał swój numer, stań na środku sali/korytarza/miejsca gdzie gracie, podnieś palec wskazujący do góry i powiedz ‚Ones here. – Jedynki tutaj’ i wskaż jedną ze stron. Następnie unieś palec wskazujący i środkowy, powiedz ‚Twos here – Dwójki tutaj’ i wskaż drugą stronę. Chwilę tak postoisz zanim dzieciaki odnajdą swoje drużyny.
    Poproś, żeby drużyny usiadły w małych kółeczkach.
  2. Wyjaśnij zasady

    – ‚Wybieram jedną osobę z każdej drużyny’
    I pick one person from each team

    – ‚Wybrana osoba usłyszy ode mnie hasło’
    Chosen person will hear the password from me

    – ‚Kiedy klasnę w dłonie, zaczynamy przekazywanie hasła do osoby siedzącej po prawej stronie’ – dobrym pomysłem będzie poprosić dzieciaki, żeby podnieśli prawą dłoń, żeby sprawdzić czy wiedzą, która to jest prawa strona 😁
    When I clap, you start whispering the password to the person sitting on your right

    – ‚Kiedy ostatnia osoba usłyszy hasło, podchodzi do nauczyciela i mówi je na ucho’
    When the last person hears the password he or she comes to me and whispers it

    – ‚Jeśli hasło jest poprawne, musisz znaleźć odpowiednią zabawkę i włożyć ją do mikołajowego worka’
    If your password is correct, you have to find the right toy and put it to Santa’s sack

    – ‚Będą trzy rundy. W każdej rundzie można zdobyć dwa pukty – jeden za poprawne hasło, a drugi za właściwą zabawkę w worku’
    There will be 3 rounds. In each round you can get 2 points – one for correct password and one for good toy inside the sack.

    – ‚Po grze, drużyny będą musiały nazwać wszystkie przedmioty znajdujące się w worku drużyny przeciwnej’
    After the game, teams have to name presents from other team’s sack

    – ‚Jedynki opisują, co jest w worku dwójek. Dwójki nazywają rzeczy z worka jedynek’
    Ones have to say what’s inside twos sack. Twos have to say what ones have inside their sack

    – ‚Jeśli nazwiecie wszystko poprawnie, możecie zarobić 3 dodatkowe punkty’
    If you name everything correctly, you earn 3 extra points
  3. Zaczynajmy! Możesz użyć moich przykładowych haseł. Są łatwiejsze i trudniejsze – wybierz te, które będą lepiej dostosowane do twoich uczniów.
  4. Jeśli chcesz troszkę utrudnić grę, bo masz bardziej zaawansowane dzieciaki, to spróbuj poniższych kroków. Wydrukuj moje hasła, pozwól dzieciom wylosować kartkę, przeczytać i zapamiętać je. Upewnij się, że uczniowie wiedzą jak poprawnie wymówić wszystkie słowa – poproś, żeby przeczytali ci hasło.

Gra 2 – Zagadki z Bieguna Północnego

Czego potrzebujesz?

  • wydrukowanych zagadek, które znajdziesz poniżej
  • do trudniejszej wersji gry przydadzą się długopisy i kartki lub markery i tablica lub zmazajki (termin prawdopodobnie wymyślony przez Karolinę Lubas 😄) czyli kawałek suchościeralnej tektury/kartki

Przebieg gry

W tych samych drużynach (albo jeśli chcesz to możecie ponownie wybrać stosując opisaną wyżej metodę ‚jedynek i dwójek’), dzieciaki wybierają lidera w każdej z grup. Liderzy są odpowiedzialni za zgłaszanie się do odpowiedzi, głosowanie, pilnowanie porządku i ciszy w grupie, a także jeśli zdecydujesz się na trudniejszą wersję gry za pisanie.

Obie drużyny siedzą w kołach, w których na środku siedzą ich liderzy. Czytasz pierwszą zagadkę i liczysz powoli do 5. Po tym czasie liderzy podnoszą rękę, żeby się zgłosić do odpowiedzi. Jeśli udzielą poprawnej to drużyna zdobywa punkt.
(W trudniejszej wersji liderzy, po krótkiej naradzie muszą zapisać poprawną odpowiedź – jednym słowem lub całym zdaniem)

Poniżej możesz pobrać moje gotowe zagadki.

Gra 3 – Wyścig w świątecznych workach/skarpetach

Czego potrzebujesz?

  • czerwonych worków do skakania, które może kolega lub koleżanka wuefista ci pożyczy 😉

    jeśli masz przeznaczony jakiś budżet, na świąteczne gry i zabawy to możesz zakupić na supermarketowych promocjach prawdziwe świąteczne skarpety (takie, do których można włożyć prezenty lub najlepiej trochę większe).
    Przydadzą ci się 2 na każdą klasę, bo prawdopodobnie po wyścigu będą porwane lub nienadające się do ponownego użycia.
    Poszukaj ich na promocji, w sklepach z odzieżą używaną lub np. na stronie internetowej
  • krzesła do ustawienia toru przeszkód
  • zestaw kart obrazkowych z zabawkami i/lub świątecznymi symbolami, jeśli chcesz dodać grze aspekt językowy
  • opcjonalnie: jeśli chcesz, żeby tor przeszkód był bardziej świąteczny, dorzuć jakieś ozdoby i dekoracje, które stworzą taki klimat

Przebieg gry

Wciąż w tych samych grupach (chyba, że będziesz znów zmieniać odliczaniem) dzieciaki ustawiają się w rzędzie.
Ty w międzyczasie ustawiasz tor przeszkód z krzeseł i ewentualnie kart obrazkowych i dekoracji świątecznych.
Jak już trasa jest gotowa, musisz dokładnie pokazać dzieciom
(pewnie ze dwa razy 😉) jak przeskoczyć/przejść tor przeszkód.
Jeśli zorganizujesz grę w taki sposób masz ściśle fizyczne zadanie, które doskonale sprawdzi się jako brain breaker.
Możesz dodać aspekt językowy do toru przeszkód.

Rozłóż kart obrazkowe tworząc mini stacje na torze. Zadaniem dzieci będzie nazwanie przedmiotu lub osoby, którą widzą na karcie. Mogą również wykonać przysiady/obroty/wyskoki powtarzając słowo z karty.

Dodatkowo cały przebieg zabaw świątecznych może umilać wesoła świąteczna muzyka puszczona w tle. A jeszcze jakby element garderoby nauczyciela był związany ze świętami, to już w ogóle ekstra!

Wesołych Świąt i przyjemnych zabaw! 🎄🎅🎁🦌❄️


Ten artykuł został napisany w związku z blogerską akcją EduWeek #5 – bożonarodzeniowe i zimowe świeżynki. Poniżej znajdziesz listę wszystkich blogów biorących udział w tej edycji. Zachęcam do odwiedzenia poniższych blogów i podzielenia się świąteczną radością komentując i udostępniając ich posty.
Merry Xmas to You All! 💙

Angielskizawodowo  Facebook fanpage
Blog Akademia Lektora   Facebook fanpage
Creativity killed the class  Facebook fanpage
English Freak   Facebook fanpage
Englishake - blog o języku angielskim   Facebook fanpage
EnglishLand   Facebook fanpage
engly.pl   Facebook fanpage
EV Szkolenia dla nauczycieli - Katarzyna Warszyńska  Facebook fanpage
From P. with Love   Facebook fanpage
Funglish  Facebook fanpage
In a mine of ideas • Klaudia Kwiecień  Facebook fanpage
Karolina Kępska - Teacher Trainer   Facebook fanpage
Karolina Lubas - English Teacher   Facebook fanpage
KD - inspiracja edukacja   Facebook fanpage
Laboratorium Języka - Jarosław Piwowar   Facebook fanpage
Magdalena Ślawska - angielski zawodowy   Facebook fanpage
Mini English blog   Facebook fanpage
Nauczycielka Angielskiego   Facebook fanpage
Oskar Rożewicz - nauczyciel   Facebook fanpage
SABER znaczy potrafić   Facebook fanpage
Studio Języka Angielskiego English on fleek   Facebook fanpage
Włoski z Paolą   Facebook fanpage

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj